2009. március 3., kedd

Utcanév, kerítésterv

Kérelmeztük az utca elnevezését a képviselő-testülettől, javasoltunk is neveket, kíváncsi vagyok, mi lesz belőle, és legfőképpen, hogy mikor.

Az elmúlt hetekben, hogy nem történtek látványos dolgok, volt egy kis idő a tervezgetésre, készült néhány látványterv a kerítésről és a konyhai burkolatkiosztásról. A kerítéssel kapcsolatos elképzeléseinket átértékeltük, mégsem kell bele fa, és annyi tégla sem, valami egyszerűbb jobban illene a házhoz.
Erre jutottunk:

11 megjegyzés:

Névtelen írta...

nekem furcsa a három anyag, lehet hogy elég lenne a beton és a fém keretek, a forma szimpatikus nagyon...

Ági írta...

Ez csak egy "rács"?
Ilyen optimisták vagytok a gyerkőc szófogadását illetően? A fiúknak az lenne az első, hogy ezen mászókáznak :)

Ági írta...

Azt kérdeztem az előbb (de eltűnt), hogy vajon tényeg ennyire bíztok Csimpi szófogadásában, vagy csak nem kalkuláljátok be, hogy ez a kerítés csak egy mászóka a gyerekeknek. Simán ki be mászlálnak majd rajta. (legalábbis az enyim gyerekek igen, de lehet, hogy én rontottam el valamit)

DSE írta...

Gondoltunk rá, hogy alkalmas lesz mászókának, de én annak idején a függőlegesen is simán felmásztam, nem beszélve a dróthálóról. :) Majd ültetünk elé szömörcét.

DSB írta...

A kerítés formáján már elég sokat rágódtunk. Alapvetően szerettük volna visszahozni a ház anyagait (tégla, antracit színű fém) a kerítésben, de az a verzió, amikor a tömör részek mindenhol téglaburkolatosak voltak, az túl sok volt(nem beszélve az áráról :)

Mivel a teraszok és valószínűleg a térburkolatok is betonból készülnek, a kerítés lábazatánál is erre gondoltunk.

Valószínűleg csak meg kell találni a megfelelő arányt.

beg írta...

nekem is az a furcsa ahogy a tégla ül a betonon, főleg a pillérek, amúgy a forma tetszik. lehet, hogy csak a bejárati nagyobb felületen kellene a téglát megjelentetni valamilyen formában

DSB írta...

Szerintem meg lehet szépen csinálni a két felületet egymás mellett. A részleteken múlik, hogy milyen lesz az összhatás.
Például, ha a lábazati beton külső síkja megegyezik a felette lévő téglaburkolat síkjával, akkor együtt tud dolgozni a két felület az összkép érdekében.

Nem könnyű megvalósult példát találni, de végül találtam:
http://www.epiteszforum.hu/node/11091
http://www.epiteszforum.hu/node/7611

A kerítéses képeket nézzétek meg!

beg írta...

az tégla-beton aránya miatt furcsa, főleg a pillérnél

DSE írta...

Végülis, nem először halljuk ezt, hogy furcsa. :D

Szalay írta...

Gratulálok a házhoz, nekem úgy tetszik, ahogy van! Eddig is fontolgattam, hogy ha egyszer nyerek a lottón, az eddig csupán vakolt házunk téglaburkolatot kap. EZ a ház aztán végképp meghozta a kedvem hozzá! Igaz, mi a tetőburkolat miatt is antracit színben gondolkodunk, de a nyílászáróink teljesen egyforma színűek, másik nagy kedvencem pedig a fém és a beton, utóbbiból egy négyzet biztosan kerül majd a homlokzatra. Mivel az ilyen források a legautentikusabbak, megköszönném, ha tudnál írni nekem egy hozzávetőleges akár m2 árat a téglaburkolatotokra (szorsi@gmail.com a cím), amennyiben kiszámoltátok. Boldog éveket az otthonotokban!
Orsi

DSE írta...

Köszönjük, mindig jól esik a pozitív visszajelzés!

A téglaburkolat Nelissen Dali, érdemes a kereskedőtől kérni egy árat, mivel az elmúlt két-három évben - mint sok más építőanyagnak - ennek is csökkent az ára. Valószínűleg ma már a kivitelezést is olcsóbban csinálják.